План вивчення нового матеріалу
1°. Означення кола; властивість точок кола.
2°. Означення круга; властивість точок круга.
3°. Елементи кола.
4°. Співвідношення між відрізками в колі.
Поняття кола і круга, його радіуса, центра вам вже знайомі з курсу 6 класу, тому перемалюйте собі рисунок, та позначте на ньому:
а) центр кола;
б) радіус кола;
в) хорди кола;
г) діаметр кола
Після цього сформулюйте означення кола, його центра, радіуса, хорди і діаметра. При цьому необхідно звернути увагу на декілька важливих моментів:
а) усі радіуси одного й того самого кола — рівні відрізки;
б) центр кола рівновіддалений від усіх його точок. Отже, якщо точка знаходиться від центра на відстані, що не дорівнює радіусу, то вона не належить колу;
в) діаметр — це найбільша хорда;
г) центр кола можна розглядати як точку перетину його діаметрів.
Для наглядності можна спиратися на наступну таблицю:
Виконання вправ:
Рівень А
1. Накресліть коло з центром O радіуса 3 см.
а) Проведіть у даному колі радіус, діаметр і хорду, яка не є діаметром. Який із цих відрізків не проходить через центр кола?
б) Виділіть на рисунку відрізок, довжина якого дорівнює 6 см.
в) Позначте всередині кола точку, яка не збігається з точкою O. Скільки радіусів, діаметрів, хорд можна провести через позначену точку?
2. Знайдіть діаметр кола, якщо він на 8 см більший, ніж радіус цього кола.
3. Відрізки AC і BD — діаметри кола з центром O.
а) Доведіть рівність трикутників AOB і COD.
б) Знайдіть периметр трикутника COD, якщо AC =14 см, AB = 8 см.
Рівень Б
1. З однієї точки кола проведено діаметр і хорду, яка дорівнює радіусу кола. Знайдіть кут між ними.
2. На рисунку 3 відрізки AB і CD—рівні хорди кола з центром O. Доведіть рівність кутів AOC і BOD.
Домашнє завдання. §17, №505, №507
Немає коментарів:
Дописати коментар